معاون هماهنگ کنننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی سپاه:

برگزارری ۲۲ همایش تکریم از شبانان و گله داران عشایر در کشور

سردار حزنی گفت: تاکنون ۲۲ همایش تکریم از شبانان و گله داران عشایر در کشور برگزار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی استان سمنان؛ سردار حزنی معاون هماهنگ کنننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی سپاه در این همایش با بیان اینکه عشایر از بزرگترین پشتوانه های نظام و انقلاب هستند گفت: جامعه عشایری کشور در ۲۹ استان پراکنده بوده و تاکنون در ۲۲ استان همایش تکریم از شبانان و عشایر برگزار شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف از این همایش حل مشکلات عشایر و شبانان توسط مدیران دستگاه های مرتبط می باشد.

سردار حزنی با بیان اینکه نیاز خدمات شبانان و عشایر به مردم نشان داده شود و ایجاد هماهنگی بیشتر سازمان ها با عشایر از دیگر اهداف این همایش می باشد.

وی افزود: ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری در دست اجرا بوده و کارهای مهمی در حال انجام است.

معاون هماهنگ کنننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی سپاه افزود: ۶۳ میلیون دام سبک در کشور در حال حاضر موجود بوده و استان سمنان در جایگاه ۱۵ کشور در بحث دام سبک کشور می باشد.

وی افزود: در حوزه دام سنگین بیش از ۸ میلیون دام سنگین در کشور موجود بوده و استان سمنان در جایگاه ۲۵ کشور از این حیث می باشد.

سردار حزنی افزود: بخش مهمی از امنیت غذایی کشور در گرو فعالیت عشایر بودل و توجه به ابن قشر در راستای رفع مشکلات آنها به جدیت در دست اجراست.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می شود اظهار داشت: رفع مشکلات عشایر سبب مهاجرت به روستاها، رونق اقتصاد  و اشتغال آفرینی خواهد شد.

سردار حزنی با بیان اینکه ۱۱۵۰۰ شهید از جامعه عشایری کشور هستند افزود: ولایت مداری و وفاداری به انقلاب از مهمترین شاخصه های عشایر کشور است.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.