سمنان

رونق تولید محصولات کشاورزی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی به کمک بسیج سازندگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی استان سمنان؛ مهدی کاشفی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی و توسعه ی بخش کشاورزی بسیج سازندگی از مدت ها قبل وارد میدان کار جهادی در این حوزه شده است گفت: احداث دهکده اقتصاد مقاومتی پیامبر اعظم (ص) در جنوب شهرستان سمنان نمونه ای از این اقدامات بوده است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی برای اینکه استقرار یابد ابتدا باید به شکل باور درونی و مطلوبیت ذهنی درآید و نهادینه شدن تفکر جهادی نقطه شروع این راه است.

️وی با بیان اینکه سیج با اجرای طرح های اقتصادی قدم های خوبی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی درمناطق مختلف برداشته افزود: مردمی کردن اقتصاد، افزایش تولید، کمک به امنیت غذایی کشور و اشتغالزایی از مهم ترین اهداف اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه می باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به برداشت بیش از 10 تن ذرت و 10 تن جو از مزارع دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان در روز گذشته تصریح کرد: برداشت این حجم از محصولات کشاورزی از مزارع بسیج سازندگی نشان از تلاش بسیج برای عملی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی و رونق تولید دارد.

مهدی کاشفی با بیان اینکه مجموعه دهکده اقتصاد مقاومتی پیامبر اعظم (ص) متعلق به بسیج سازندگی سپاه استان یک مجموعه عظیم از عمل به شعار اقتصاد مقاومتی بوده است افزود: در فرهنگ بسیج سازندگی رونق تولید و اشتغال در مسیر استقرار اقتصاد مقاومتی و در واقع جهاد اقتصادی محسوب می شود .

️وی با اشاره به تلاش و استفاده از همه ظرفیت ها برای افزایش تولید در مجموعه دهکده پیامبر اعظم (ص) افزود: اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی با ایجاد بستر و فضای افزایش تولید داخلی محصولات کشاورزی استراتژیک و اساسی (جو، ذرت، گندم و...) جایگزینی واردات، ایجاد اشتغال و زمینه سازی برای افزایش صادرات غیرنفتی خواهد بود.

️وی افزود: رونق یا ركود در حوزه كشاورزی می تواند تاثیر زیادی بر استان و کشور داشته باشد به طوری كه افزایش آن باعث پیشرفت و آبادانی كشور می شود و همین امر نقش بسزایی را در اقتصاد ایفا می كند.

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.