سمنان؛

تجلیل از برترین شرکت تعاونی های استان سمنان در سال 1400

شرکت تعاونی مشارکت تسهیلگران کومش متعلق به بسیج سازندگی استان به عنوان برگزیده تعاونی های سال در استان انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی استان سمنان؛ در مراسمی با حضور  معاون اقتصادی استاندار، از شرکت‌های تعاونی‌ برتر استان سمنان در سال 1400 تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم شرکت تعاونی مشارکت تسهیلگران کومش متعلق به سازمان بسیج سازندگی استان به عنوان برگزیده استانی انتخاب شد.

حسین فغانی مدیر صندوق های قرض الحسنه سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 442 صندوق قرض الحسنه در مجموعه بسیج سازندگی استان در حال فعالیت هستند گفت: 49 شرکت تعاونی از طریق همین صندوق های قرض الحسنه در استان ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی مشارکت تسهیلگران کومش با اشاره به انتخاب شرکت تعاونی مشارکت تسهیلگران کومش متعلق به سازمان بسیج سازندگی استان به عنوان نمونه استانی تصریح کرد: کار این شرکت تعاونی در واقع تسهیلگری در راه اندازی و تاسیس گروه ها و خوشه های کسب و کار از قبیل تعاونی های تولیدی و توزیعی، تسهیلگری در ارزیابی مشارکتی، تعیین فرصت های شغلی و رسته ها و خوشه های کسب و کار، انجام تحقیقات بازار، تدوین استراتژی های معیشت، ایجاد شبکه و خوشه سازی و ساماندهی زنجیره اقتصادی و ارزش افزوده کالاها و خدمات و ... است.

وی با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی نیازمند کار جمعی، پشتکار، مسئولیت پذیری اجتماعی و تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی هستیم افزود: ضرورت دارد باور تعاون، فرهنگ کار و کار جمعی در جامعه تقویت شود، زیرا فعالیت در عرصه تعاون علاوه بر تاب آوری اقتصادی در شرایط اعمال تحریم ها با حاکم بودن روح جمعی سبب نقش آفرینی در پیشرفت کشور خواهد شد.

حسین فغانی تصریح کرد: تعاون، راهکار مناسب برای گردش عدالت اجتماعی بوده و اقتصاد تعاون با نگرش اقتصاد انسان محور، دارای ویژگی های رشد گرایی و باز توزیعی است و فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت های اقتصادی خواهد شد.

مدیر صندوق های قرض الحسنه سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به تلاش های مجموعه بسیج سازندگی جهت گسترش صندوق های قرض الحسنه و ایجاد شرکت های تعاونی در نقاط مختلف و بخصوص در مناطق محروم استان افزود: هدف از ایجاد صندوق های قرض الحسنه مردم یار اشتغال زا سپردن کار به خوده مردم بوده و در صدد هستیم تا این صندوق ها را تبدیل به تعاونی نماییم تا مردم بتوانند با سرمایه های خرد از مزیت های اشتغال بخش تعاون بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مشارکت تسهیلگران کومش باور داشتن به اعتماد مردم و مشارکت آن ها را پیش فرض اصلی حرکت در قالب تعاونی دانست و گفت: مردم هرکجا مورد توجه و اعتماد قرار گیرند خود برای غلبه بر مشکلات پیشقدم می شوند و امروز در حوزه اقتصاد نیز با تکیه بر قدرت مردم می توانیم موانع را به آسانی پشت سر بگذاریم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.